Ułatwienia dostępu
FAŁSZYWE TELEFONY OD OSZUSTÓW PODAJĄCYCH SIĘ ZA PRACOWNIKÓW BANKU
Uwaga na telefoniczne próby podszywania się pod pracowników banku.
Ponownie ostrzegamy przed telefonami od nieznanych osób, które podają się za pracowników banku, powołując się na względy bezpieczeństwa nakłaniają do zainstalowania na urządzeniu nieznanych aplikacji oraz nakłaniają do podawania różnych poufnych danych.
Takie osoby mogą mówić, że doszło do włamania na konto, kradzieży środków pieniężnych lub tożsamości. Dodatkowo oszust może podszywać się pod dowolną infolinię banku, Więc na telefonie wyświetli nam się fałszywy numer i nazwa dzwoniącego.
O co mogą prosić Cię osoby, które podszywają się pod pracowników banku?
W rzeczywistości oszuści chcą zdobyć Twoje:
Tak wyłudzone dane mogą użyć do wykonania przelewu z Twojego konta na nieznany Ci rachunek.
Pamiętaj! Bank nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu. Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego). W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku i masz jakiekolwiek wątpliwości co do prawdziwości tożsamości dzwoniącej osoby, spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, zwłaszcza jeśli dzwoniąca osoba żąda od ciebie poufnych danych, przerwij prowadzoną rozmowę i skontaktuj się telefonicznie z bankiem poprzez jeden z naszych numerów: 84 686 84 53, 84 686 84 30.